Friday, April 1, 2011

Banjir di Perlis

Photo banjir yg disnap dr rumah sy


Pagi Rabu yg lalu sy dikejutkan oleh panggilan dr papa sy. Dia mengajak sy pulang ke kangar, or else jalan kangar-arau akan ditutup dn sy tidak akan dpt pulang ke rumah.. huhu.. malam tu ade test IB, terpaksa la sy cancel utk amik test tu. Nasib baik Miss tu kata "its okay".. Dalam perjalanan balik ke rumah, air di jalan semakin naik... sawah padi kelihatan seperti lautan yg luas.. tiba2 terasa gerun... astaghfirullah, jgn fikir yg bukan2... itulah kata hati sy ketika itu.. Sy terpaksa berjalan pulang ke rumah dari depan skolah teknik kangar.. Sekali lori lalu kat jalan tu, sekali sy rsa cam dibwa arus ke tepi.. Nasib x jatuh dn tenggelam ja..

Dua hari sy terpaksa menyerahkan darah sy kpd nyamuk2 skalian sbb electric x de.. Malam2 la yg paling x best skali sbb kna berperang dgn nyamuk. Huhu.. Hari nie, masuk hari ke-3 rumah sy bnjir.. Air hmpir2 surut.. Harap2 cepatlah air bnjir nir surut.. Petang tadi electric dh ade.. Alhamdulillah, mlm nie x payah gaduh ngan nyamuk lg.. Air dalam rumah dh makin kurang, kna berus lntai lak.. Cubaan hidup..

Minggu dpan, segala test dn presentation yg tertangguh akan diadakan.. Huhu.. Amat meletihkan.. Test utk IB, Entrepreneur dn Selling x prepare lg.. Presentation utk IB pun x buat lagi.. Ya Allah, kurniakanlah aku kekuatan utk melawan nafsu tidur, berikanlah aku semangat utk mengulangkaji pelajaran dan jauhilah aku dari sifat2 yg mazmumah yg menghalang aku drp study.. Sem nie adalh sem terakhir aku bergelar plajar Diploma, bantulah aku dalam menjalani kehidupan ini.. Hanya padaMu aku berharap dan memohon pertolongan..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...