Monday, May 6, 2024

New Hobby

Hai.. moshi moshi... Ogenki desu ka? (^_^)

Harap semua sihat hendaknya.. Sekarang kita masih lagi dalam bulan Syawal.. masih lagi dalam mood berusaha untuk dapatkan puasa 6 Syawal.. hehehe.. biasa la.. kena puasa ganti dulu.. then, baru start puasa 6.. yang lagi best tu, depa dok buat majlis raya pulak.. banyak kali kut.. sebab kita ni pegang beberapa jawatan.. so, setiap unit tu kena pi.. hahaha.. kalau dah mcm ni, nampak gaya memang lambat la nk start puasa 6 kan.. Btw, sekarang saya berada di pertengahan semester.. minggu ke 7.. tengah sibuk dengan presentation student dan assignment mereka.. sambil2 tu kita start la buat hobi baru.. hehehe.. (^o^)

Sebelum ni, hobi sy adalah penpalling.. saya ada kawan2 dari Jepun, USA, Germany, England, dan Sweden.. dulu memang rajin la saya dok hantar surat dekat diorang.. ala ala snail mail giteww... nk rasa feeling zaman2 tradisional gitew.. hahaha... selalunya saya akan masukkan sekali stickers dan souvenir untuk diorang.. dan diorang pun ada juga share stickers, gula2 dan teh dengan saya.. how lovely they are.. memang best sangat dapat kwn2 lain budaya dan lain negara.. time tu, saya tengah dok buat PhD.. stress2 dok buat research, kita pi la cari kawan dekat luar negara.. at least dapat la tahu serba sikit pasal negara diorang dan belajar tentang diorang... sbb kita direct tanya diorang terus.. hehehehe.. terbukti dengan fakta terus kowt.. (^_^)

Tapi, sejak saya dah start kerja ni, saya terleka dengan kerja yang sangat banyak.. sampai tak tersambung hobi tu.. kadang2 ada Ad-Hoc task yang kena siapkan dalam masa yang singkat.. kadang2 tu dapat kerja tiba2.. hahahaha.. memang tak sempat la kita nak tulis surat semua ni.. so, kita redha je la kan.. 


Okay, berbalik kepada kisah kita tadi.. nak dijadikan cerita.. satu hari tu, saya ternampak ada orang dok buat diamond painting.. dia dok buat dalam Live TikTok.. bersinar2 mata kita tengok dia lekat diamond tu.. kita ni dah la pantang tengok ada benda yang 'bling' 'bling' nie.. hehehe.. confirm dibelinya terus.. hahaha.. bila diamond painting ni dah sampai, memang kaw2 kena gelak dengan mama.. mama cakap: "Haih la syahida ni.. dia pi beli pulak dahh.. boleh ke buat tu? Syahida tu bukan jenis orang sabar.. entah2 buat sikit pastu terus simpan sebab tak larat buat.. orang yang sabar je tau boleh buat benda tu (diamond painting)".. hahaha.. kita ni dah beli kan so, kna la pertahankan diri kita.. tak gitu.. "Haida akan berjaya siapkan.. in sha Allah.." hahahaha.. dalam hati tu, rasa macam tak percaya pulak diri ini boleh siapkan painting tu.. dah la dia pi beli saiz yang paling besar... hahahaha... saja cari penyakit tu... dah la kena ada kesabaran nak siapkan.. hahaha.. kita doakan sama2 ya.. agar saya berjaya siapkan.. You can do it! Caiyok!

Sebenarnya, diamond painting ni dah lama sampai.. dalam bulan January 2024 dia sampai.. tadi baru saya start buka kotak dia dan tengok ada apa dalam kotak dia.. hahaha.. bulan May 2024 baru nak buka kotak dia.. nasib la haii.. sempat la saya buat sikit.. hahahahaha... pastu simpan balik.. ngek betul la.. masuk balik diamond dia smua dalam tool box.. pastu simpan dalam lemari.. hahaha.. tau dah perangai dia nie.. (^o^)


Ada la sempat siap sikit.. takpe.. nanti kita sambung ye.. hahaha.. 'sambung' tu, rasanya bulan berapa pulak dia nak sambung tu.. hahahahaha.. seperti dalam gambar kat bawah ni, banyak tu je la yang saya berjaya buat.. hahahaha.. kita sambung next time yee.. harap diberi kekuatan untuk sambung balik.. (^o^)


Saya ni dah la ada sikit penyakit 'impulse buying' nie.. pantang nampak, kalau berkenan terus beli.. memang gigih sungguh la kan dia pi beli dekat TikTok.. pastu dah sampai, baru terkejut.. "ehh.. ehh.. besar pulak eaa painting dia ni" hahaha.. time nak beli tu, tak nak fikir dulu.. pi beli yang besar sangat tu sapa suruh.. adeh.. nasib la sapa ada pasangan perangai macam nie.. harap bersabar banyak2 la ye.. payah sungguh la dia nie.. tuan badan pun tak sanggup nak hadapi perangai dia sendiri.. macam mana la orang lain nak hadapi perangai dia ni.. memang bukan calang2 orang yang boleh bertahan dengan perangai saya ni.. 

Rasanya, setakat ni je sharing session saya.. hahahaha.. doa2 kan saya ya.. agar boleh siapkan.. dah siap nanti, saya akan 'frame'kan dia.. pastu saya share dalam blog ni semula.. selagi tak siap, tak leh la nak share kat sni.. we will see.. hopefully, boleh habiskan lukisan ni.. (^o^)

Ja mata ne~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...