Monday, October 17, 2016

Phone baru.. weee~

Moshi.. moshi.. 


Genki desu ka? Atashi genki desu.. Hisashiburi..

Lama tak story mory kat sini. Hmm. Dah berkarat dah pun blog ni.. tunggu tak tercabut skru jer lagi.. hihi.. Hmm.. let's see.. last update pun tahun 2015.. What! Tahun lepas punya update tuu.. Waaa.. Rupa-rupanya dah lama saya tak jenguk kat sini.. 

Baru2 ni phone saya rosak.. Orang call mesti tak dapat.. message pun tak masuk.. Huhu.. Dulu saya beli phone tu time praktikal kat Peladang.. Jenama Samsung gak.. Samsung Galaxy S Advance.. Praktikal dalam tahun 2013, sekarang 2016.. hmm.. 3 tahun jugak dia bertahan.. bagus3.. 


So, sebagai penggantinya, sy pun beli la Sony Xperia XA Ultra. Mulanya nk beli Xperia XA jer.. tapi, memandangkan XA Ultra much better than XA, so sy pun beli la XA Ultra. 




Selfie camera dia pun much better.. gambar dia terang jer especially klau kita snap time low light.. perfect night-time selfie.. main camera dia 21.5-megapixel manakala rear camera pun dah 16-megapixel.. Memang terbaik!! 

Screen dia sama mcm Xperia XA, edge-to-edge.. nice design.. Dan yg paling penting, charging untuk Xperia XA Ultra cepat jer penuh sebab ada teknologi Qnovo's adaptive charging. Impressive!! Memang tak regret selepas hampir sebulan saya guna phone nie.. Harap2 phone ni pun boleh bertahan lama..

Hmm.. klau rasa nak safe budget tu, beli dkat kedai online jer. Saya pun beli kat LAZADA jer.. murah sikit.. hehehe.. Tapi, takut jugak klau dpt yg rosak or tak original.. Nasib saya baik, saya dapat yg original from Sony.. Alhamdulillah.. Allah permudahkan segala urusan..



Memandangkan kita diwajibkan untuk menutup aurat, so, phone sy pun kena la tutup aurat sekali.. hoho.. so, casing dia saya beli dari Lazada juga.. sebab kat sana jer banyak yg cantik2.. nak harapkn kdai2 kat luar tu, memang tak jumpa lerr.. hehehe..



Amacam, cantik tak? Mesti la cantik.. Blink blink lagi tue.. Hehehe.. Memang kena la dgn taste sy.. lagi satu, ia nya one of my faveret kaler, white.. saya memang suka kaler pink dan putih.. sweet sgt.. hehe..

Anyway, kita juz tunggu jer sampai bila pula casing blink blink ini akan bertahan sebelum dia menerima nasib yg sama spt casing2 phone yg sebelum nie.. hehehe.. sy pakai casing phone nie time sy ada mood jer.. tapi, bila saya dah rasa rimas or casing tu dah terasa berat, in sya allah, semuanya akan tersusun cantik semula di dlm almari.. hehehe.. mcm takde makna jer beli casing mahal2 nie, kan?.. hee..

Okay, berbalik semula kpd kehidupan sebagai seorang student, supervisor saya baru jer bagitau saya untuk prepare for the real viva. Dia bagi masa dalam 2 minggu lagi untuk submit thesis yg dah lengkap sebelum prepare utk viva. WoW!! Memang cepat masa berlalu! Rasa macam baru kelmarin jer daftar untuk sambung phd.. huhu.. Wish me all the best..











 


In sha ALLAH, I'll do my best during viva. Ja mata ne~ *(^_^)* 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...