Sunday, July 6, 2008

Cinta....

Ya ALLAH, jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya pada-MU.

Ya ALLAH, jika aku jatuh cinta,
jagalah cintaku padanya
agar tidak melebihi cintaku pada-MU.

Ya ALLAH, jika aku jatuh cinta,
izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang yang hatinya tertaut pada-MU
agar tidak terjatuh aku dalam jurang semu.

Ya ALLAH, jika aku jatuh cinta,
jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling dari-MU.

Ya ALLAH, sesungguhnya aku bermohon pada-MU
untuk selalu mencintai-MU.

Sesungguhnya sehingga ke hari ini tidak pernah ada seorang lelaki yang hadir dan memberi makna kehadirannya dalam hidupku. Tentulah indah perasaan pabila hati sedang dilamun cinta. Setelah pasti serasi di jiwa, barulah dilangsungkan ikatan pertunangan seterusnya pernikahan. Dalam Islam, cinta yang diredhai Allah ialah cinta selepas ijab dan kabul. Cinta harus berputik mekar selepas pasangan suami isteri itu mendapat mandat yang agung untuk bercinta melalui ikatan pernikahan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...