Thursday, August 15, 2024

One of the memories

Haii.. moshi.. moshi.. how's my lovely bloggie.. lama tak update sini.. hehehe.. busy sangat la tu.. kalah CEO.. hahaha.. biasa la.. kalau tak busy, tak nama syida la kan.. hahahaha... ni busy ke buat2 busy ni.. hahaha.. buat2 busy ye.. hahaha.. Okay, so untuk hari ni saya nak story pasal satu kisah.. mungkin ni akan jadi salah satu daripada memori antara saya dan si dia.. hmm.. sebenarnya, saya ada terkecik hati sikit la dengan dia sebab saya tak diberitahu tentang satu perkara.. iaitu tentang salah seorang ahli keluarga dia yang paling penting dalam hidup dia dan sangat rapat dengan dia..

Sebenarnya, saya rasa amat bersalah dekat dia selepas saya dimaklumkan tentang pemergian orang yang penting dalam hidup dia iaitu ibunya.. selama saya bercakap dengan dia, banyak kali jugak la saya sebut pasal ibu dia.. iye la kan.. sesi taaruf nak tahu juga tentang keluarga dia.. apa penerimaan ibu dia pada saya, tentang rumah ibu dia dekat mana dan sebagainya.. sebagai perempuan, benda ni memang kena ambil tahu.. supaya kita tak mengguris hati ibunya untuk hal yang ke depan nnt.. kena jaga hati ibu mertua.. so, lepas je sy dapat tahu pasal ni, sy akan teringat balik.. saya rasa macam, kenapa la saya dok asyik tanya pasal ibu dia.. saya rasa bersalah sebab dia terpaksa tanggung kesedihan tu teringat dekat ibu dia apabila saya tanya pasal ibu dia.. dan dia akan cuba elak pasal topik tu.. aduhai.. bersalahnya saya..

Tapi, dia cakap dia belum ada kekuatan untuk bagitau saya.. dia macam belum dapat terima akan pemergian ibu dia.. dia rasa mcm ibu dia masih ada lagi.. lagipun dia la yg paling rapat dgn ibu dia.. jujur waktu mula2 saya dapat tahu tu, saya rasa sedih sebab dia terpaksa tipu disebabkan saya selalu push tanya pasal ibu dia.. then, baru la saya terasa macam saya ni bukan orang penting untuk dia.. saya hanyalah orang luar bagi dia.. stranger.. so, memang sepatutnya saya takde hak utk tahu tentang benda ni.. saya bukan siapa siapa.. time tu, saya rasa macam tawar hati pada dia.. saya rasa macam, siapa la diri saya ni.. mungkin saya tak penting.. 

Ketika dia bagitau pasal benda ni secara berdepan.. saya sgt terkejut.. time tu, saya tak dapat nak fikir apa dah.. rasanya kalau dia perasan memang riak wajah saya jadi lain time tu.. tp, disebabkan sangat terkejut, saya tak boleh nk respon apa dah.. saya cuma boleh cakap.. "oh, okay.. faham2".. tapi dalam hati saya, bercampur baur segala perasaan.. sedih, kecewa, marah, geram dan sebagainya.. 

So, langkah bijak yang sy ambil.. saya tak nak confront dia lagi.. sy nak tenangkan diri saya dulu dan lupakan dia dulu.. saya tak nak buka story IG dia.. tak nak ambik tahu pasal dia.. sebab nanti saya stress.. sbb kalau nk berbincang semula, saya kena berada dalam keadaan yg tenang.. so, saya cuma fokus pada kerja saya yg lain, then balik kerja saya layan citer kartun dan drama, hujung minggu sy pi shopping dan food hunting..

Then, 3 minggu lepas kejadian tu baru saya dapat call dari dia.. so, saya bercakap macam biasa je la.. cuma tahap sedih, geram, nak marah tu dah berada di paras yang bawah sekali.. tak tinggi dah la mcm sebelum ni (waktu mula2 dia bagitau).. sebab saya dah berjaya lupakan dia sikit (jangan marah ea).. hehehe.. dan berfikir secara rasional.. cuma, time dia call tu saya ada terlepas ckap la yg saya geram dkat dia sbb dia tak bagitau psal benda penting tu.. mmg plan tu, saya tak nak confront lagi.. nnt jumpa berdepan baru confront.. hahaha.. mulut syida la hai... mmg tak boleh jaga ea.. terlepas juga ea.. then, 3 minggu lepas dia call tu, baru jumpa dia sebab nak bagi dokumen sikit.. bila jumpa tu, dia cakap ada hadiah untuk saya.. wahh.. bestnye dapat hadiah.. yeay!! [^o^]
Time dapat hadiah tu, saya rasa macam pelik skit.. dah kenapa pula nak kena bagi hadiah nie.. bukan besday kita pun.. haihh la.. rasa bersalah pulak terima hadiah ni.. dah la kita dok geram dkat dia.. harap dimaafkan ye.. tak sengaja ter'geram'.. tapi, terima kasih banyak utk hadiah tersebut.. saya sangat2 menghargai hadiah ni.. macam tahu2 je yang saya memang perlukan pen sign ni.. sebab pen sign saya dah habis dakwat.. hehehe.. nk beli belum ada masa lagi.. hmm.. nasib baik juga dia pandai eja nama saya dlm tulisan jawi.. sejuk sikit hati yg mmg dh sejuk ni.. pandai pujuk ea.. alamak.. tercair jap.. hahaha.. syida... bahaya ni.. aduh.. jangan cepat cair sangat.. behave ea.. [^_^]
Sebenarnya, time saya jumpa dia tu.. hati saya memang dah okay dah.. takde dah rasa nak marah ke geram ke.. tapi, tulah.. jenuh jugak la kalau setiap kali saya merajuk saya kena dapat hadiah.. bahaya oii syida.. kena belajar control perasaan ye.. hehehehe.. jangan asyik nk geram or marah ye.. nanti orang lain pulak kena perabis banyak duit.. haih la syida ni.. banyak2 la belajar bersabar dan terima kenyataan dengan hati yang redha ye.. hehehe.. itu saja story mory saya kali ini.. nanti saya sambung semula.. bila saya ada story yg best, saya share kat sini.. [^_^]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...